mandamiinach

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda och Nelly - 18 juli 2012 08:54

Hejhej!

Här kommer infon till En sommar förälskelse. Ni kanske blir irriterad på killnamnet men säg inget om det.

Namn: Amminda Axells

Smeknamn: Mimi

Ålder: 16

Bästa vän: Felisity

Namn: Felisiti

Smeknamn: Flissan

Ålder: 16

Bästa vän: Amminda

Namn: Looke Arson

Smeknamn: Loket

Ålder: 15

Bästa vän: Lucas

Namn: Lucas Larsson

Smeknamn: Lucke

Ålder: 16

Bästa vän: Looke

Prolog

En kyss som inte varar för evigt utan bara två ynka sekunder.

Det var med den där söta killen från kollo för 10 år sen. Jag önskar att nån av oss hade tagit steget, Men inget hände, Inget hände. Nu ska jag berätta vad som hände mig, Amminda Axells för 10 år sen, då jag var 16.

Alltså är jag 26 nu. Men jag ska inte hoppa för långt fram nu.

_____________________________________________________________________________________________________

Okej, Jag vet! VÄRLDENS VÄRSTA PROLOG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men jag är inte bra på att skriva prologer.

Av Amanda och Nelly - 17 juli 2012 14:50

här är m,in syrras blogg: maikie.bloggplatsen.se

Av Amanda och Nelly - 17 juli 2012 10:25

Hejhej!

Vill du ha en header? Då har du kommit rätt! Kolla här under så får du reda på vad du kan göra.


Paket 1


1 header med högst 2 bilder, 2 texter, en vanlig bakgrund


Paket 2


1 header med högst4 bilder, 4 texter, massa olika penslar, fixerad bakgrund


Paket 3

1 header med högst 8 bilder, 8 texter, MASSA olika penslar, fixerad bakgrund

OCH bild i kommentars rutan och frågerutan.

_____________________________________________________________


Hur du beställer en header:

Skicka mail till mig på mandamiinach@hotmail.se (min bloggmail)

Beskriv hur du vill att din design ska se ut, hur du vill ha den och vilket paket du vill ha.

Skriv också vad du vill ha för bild(er), bakgrund. Skriv URL till bilden.


Om du vill att bakgrunden stannar när du scrollar ner, gå in på ego-box.com och välj en bakgrund där ifrån och skriv till mig vad den heter och vilken kategori du hittade den i.

_____________________________________________________________


Ja, det var väll allt!

Skriv till mig vad du vill ha.


Hejj då!

Av Amanda och Nelly - 16 juli 2012 14:56

Hejhej!

Har nyss tittat på Pirates of the Caribbean  1 och den är så bra tycker jag.














Vad tycker ni? Hiss eller Diss?

Av Amanda och Nelly - 16 juli 2012 11:46

Hejhej!

Ett till länkbyte på gång. Den här gången till Nikuchan.bloggplatsen.se

 

Klicka på bilden eller här för att komma till bloggen.

Av Amanda och Nelly - 16 juli 2012 11:23

Hejhej!

JA, Då var direction to love slut. Då ska jag börja med En sommar förälskelse

Av Amanda och Nelly - 16 juli 2012 11:07

”Heeej!” utropade Anne –Harrys mamma- glatt men förvånat när vi knackade på. Harry stod vid dörren medan jag stod lite bakom med Lux. Harry kramade om sin mamma och sen sin styvpappa –Robin-. Anne öppnade armarna och jag log medan jag kramade om henne.

”Hej” log jag och hon svarade med ett stort leende. Harry tog Lux och pratade med sin förvånade mamma medan jag kramade och sa hej till Robin.

”Kom in” sa han och jag log medan jag tog ett steg in och petade av mina skor. Harry placerade sin arm runt min midja för att visa mig vägen in till vardagsrummet.

”Vill ni ha någonting? Kaffe? Te? Saft?” ropade Anne från köket och jag såg på Harry.

”Saft tack” ropade Harry tillbaka.

”Och du då, Abby?” ”Jag tar samma som Harry” svarade jag och log när Harry kysste min nacke. Jag placerade Lux i mitt knä och smekte hennes mjuka huvud. Jag log och pussade hennes kind. ”Jag älskar dig” viskade jag till henne och hon gjorde ett gurglande ljud. Jag fnissade och Harry flätade samman våra fingrar. Han kysste min hand och såg mig djupt i ögonen.

”Jag älskar dig”

”Heeej!” utropade Anne –Harrys mamma- glatt men förvånat när vi knackade på. Harry stod vid dörren medan jag stod lite bakom med Lux. Harry kramade om sin mamma och sen sin styvpappa –Robin-. Anne öppnade armarna och jag log medan jag kramade om henne.

”Hej” log jag och hon svarade med ett stort leende. Harry tog Lux och pratade med sin förvånade mamma medan jag kramade och sa hej till Robin.

”Kom in” sa han och jag log medan jag tog ett steg in och petade av mina skor. Harry placerade sin arm runt min midja för att visa mig vägen in till vardagsrummet.

”Vill ni ha någonting? Kaffe? Te? Saft?” ropade Anne från köket och jag såg på Harry.

”Saft tack” ropade Harry tillbaka.

”Och du då, Abby?” ”Jag tar samma som Harry” svarade jag och log när Harry kysste min nacke. Jag placerade Lux i mitt knä och smekte hennes mjuka huvud. Jag log och pussade hennes kind. ”Jag älskar dig” viskade jag till henne och hon gjorde ett gurglande ljud. Jag fnissade och Harry flätade samman våra fingrar. Han kysste min hand och såg mig djupt i ögonen.

”Jag älskar dig”

”Heeej!” utropade Anne –Harrys mamma- glatt men förvånat när vi knackade på. Harry stod vid dörren medan jag stod lite bakom med Lux. Harry kramade om sin mamma och sen sin styvpappa –Robin-. Anne öppnade armarna och jag log medan jag kramade om henne.

”Hej” log jag och hon svarade med ett stort leende. Harry tog Lux och pratade med sin förvånade mamma medan jag kramade och sa hej till Robin.

”Kom in” sa han och jag log medan jag tog ett steg in och petade av mina skor. Harry placerade sin arm runt min midja för att visa mig vägen in till vardagsrummet.

”Vill ni ha någonting? Kaffe? Te? Saft?” ropade Anne från köket och jag såg på Harry.

”Saft tack” ropade Harry tillbaka.

”Och du då, Abby?” ”Jag tar samma som Harry” svarade jag och log när Harry kysste min nacke. Jag placerade Lux i mitt knä och smekte hennes mjuka huvud. Jag log och pussade hennes kind. ”Jag älskar dig” viskade jag till henne och hon gjorde ett gurglande ljud. Jag fnissade och Harry flätade samman våra fingrar. Han kysste min hand och såg mig djupt i ögonen.

”Jag älskar dig”

 (Tänk er att det är Abby)


Niall’s Perspektiv:

Nervöst skakade jag på benen och tog ett djupt andetag. Jag hade aldrig kunnat gissa att jag innan jag ens träffat henne skulle ha en crush på henne. Visserligen var vi tillsammans när jag fortfarande bodde i Irland, men jag hade inte träffat henne på något år nu och inte ens tänkt på henne. Men nu kändes det som att jag varit kär i henne i hela mitt liv.

”Niall?” jag vände mig om och stirrade länge på Hannah som stod framför mig. Hon vred nervöst på sig och jag gav ifrån mig ett svagt ”wow..” ”Du ser.. anorlunda ut” andades jag och kramade om henne.

”Har jag blivit så ful?” ”Nej!” skyndade jag mig med att säga. ”Jag menade inte så, jag..”

”Niall” skrattade hon. ”Jag skojade”

”Oh” jag rodnade och hon log snett.

”Jag har saknat dig” ”Jag har saknat dig också” log jag och hon bet sig löst i underläppen. ”Ska vi gå in?”

”Sure. Vilken film vill du se då?” ”Du får välja” svarade jag och log. Hon puffade löst på mig medan hon fnissade och strök undan en hårlock som föll ner över ena hennes öga.

”Vi väljer tillsammans” ”Som förr i tiden” jag blinkade med ena ögat.

”Säg inte så, då låter det som att vi inte setts på jätte länge”

”Det har vi inte” sa jag ärligt. ”Men jag önskar att vi hade det” En lätt rodnad spred sig över hennes kinder och jag log när jag kollade in i hennes ögon. ”Kom” jag tog hennes hand och ledde henne in på biografen.

”Niall..!” Hannah petade mig löst i sidan och jag såg på henne. ”Dem har börjat visa titanic igen, den måste vi se! Kommer du ihåg förra gången?” Jag log vid minnet och nickade.

Jag drog upp mina byxor som halkat ner innan jag gick fram till kassan.

”Två biljetter till titanic” jag la fram pengar och killen nickade innan han gav mig två biljetter.

”Trevlig eftermiddag, sir” sa han och jag flinade.

”Detsamma” När jag vände mig om igen stod Hannah en bit bort och kollade på mig. Jag log och joggade fram till henne.

”Du behöver inte bjuda mig” sa hon när vi gick mot salongen där dem skulle visa Titanic.

”Jo” svarade jag med ett leende. När vi kom in var det redan släckt och reklamen rullade. Jag och Hannah kände oss fram till våra platser och när vi kom fram fnissade vi hysteriskt. Bara någon minut efter att vi satt oss ner började filmen och snart kom jag på mig själv med att hålla Hannah i handen. Men ingen av oss släppte.


 Louis’ Perspektiv:

”Louis, gubben!” ropade mamma ifrån dörren. ”Kommer du ett tag? Du har besök!”

”Kommer!” jag reste mig upp och mina tvillingsystrar såg upp på mig. ”Jag kommer snart” log jag mot dem innan jag gick ut till hallen.

”Kommer du ihåg Lea? Hon i grannhuset? Ni lekte jätte ofta när n..”

”Jag kommer ihåg” jag log och mamma pep exalterat innan hon gick iväg. ”..Hej” log jag mot Lea och kramade henne.

”Hej” svarade hon lika glatt som alltid. Jag satte fötterna i mina skor och ryckte snabbt åt mig en tjocktröja innan jag gick ut och stängde dörren efter mig. ”Dem spelade precis er låt på radion. Ni är jätte duktiga” ”Tack” jag log snett och vi satte oss ner på trappen. ”Vad gör du nu för tiden då?” ”Jag har en lägenhet i Wales, så jag är bara här på besök” förklarade hon. ”Och där studerar jag till designer” Lea hade alltid haft ett öga för mode, så jag förstod att hon skulle lyckas.

”Kommer du ihåg när vi var typ sju och du brukade välja kläder åt mig för att jag tyckte att du var så duktig på det?” skrattade jag och hon nickade. ”Jag kommer ihåg” hon fnissade och jag log stort.


Zayn’s Perspektiv:

Doniya log mot mig medan servitrisen gav oss vår mat. Doniya var älst av mina tre systrar. Vi satt på en rätt så liten italiens resturang mitt i  stan vid ett bord längst in.

”Hur går det med bandet då?” frågade hon och jag ryckte på axlarna.

”Det går väl bra.” svarade jag. ”Fast det är nog rätt jobbigt för Harry just nu”

”Justdet, han har en dotter..”

”Jepp” svarade jag och automatiskt for mina tankar till Lux. Hon är ärligt det sötaste barnet jag sett. Fast hon har ju en så söt mamma, så det kanske inte är så konstigt. Tro inte att jag fortfarande är sådär super kär i Abby, jag har accepterat att hon och Harry är ihop och jag hoppas att dem kommer vara ihop i resten av deras liv. Dem passar bra ihop, men ibland kan jag inte undgå att vara lite avundsjuk på Harry. ”Jag har något till dig” sa jag och Doniya såg på mig med upphöjda ögonbryn. ”Zayn, du behöver inte köpa saker till mig” ”Men jag vill” jag log och räckte henne asken. Hon log mot mig och öppnade den sen försiktigt. Som att det var en bomb eller nått. Hennes ögon blev större och större medan hon tog upp halsbandet.

”Det är jättefint, tack!” utbrast hon och reste sig upp. Hon sprang till min sida av bordet och kramade mig hårt. Jag skrattade och besvarade kramen innan jag hjälpte henne på med halsbandet.


Liam’s Perspektiv:

Niall hade gått på dejt, Louis var hos sin familj, Harry och Abby var hos Harrys föräldrar och Zayn var hos sin syster. Och här satt jag helt forever alone. Ärligt talat så kände jag mig lite övergiven trots att jag är medveten om att det är jag som inte är bra på att planera. Jag trummade med fingrarna på fodralet till ”Scream 4” som jag satt och kollade på. Ensam i bara mjukisbyxor satt jag här i en lägenhet utan att hitta på något. Jag tryckte in popcorn i munnen och kollade förvånat på dörren när någon knackade på. Jag reste mig upp och tuggade snabbt innan jag gick till hallen och öppnade. Danielle slängde sig runt min hals och jag kramade henne förvånat. Jag sköt igen dörren och kysste henne passionerat.

”Vad..” började jag men hon avbröt mig.

”Jag är färdig i USA och kommer bara vara i London nu! Vi kan vara med varandra mycket oftare! Åh, Liam jag klarar mig inte utan dig”

Helt överväldigad kysste jag henne länge medan jag gick mot soffan med henne runt min midja.

”Jag älskar dig” mumlade jag mellan kyssarna. Jag smekte hennes rygg medan hon smekte min nacke.

”Jag älskar dig också”

The End!

_________________________________________

Så vad tyckte ni? Det var slutet

Av Amanda och Nelly - 16 juli 2012 11:03

Jag vaknade I Harrys starka armar, solen sken på oss och ett skrik fyllde mina öron. ”Harry.. Vakna” han sov fortfarande. ”Hey curly, god morgon, det är din tur att ta Lux..” mumlade jag igen och drog min hand igenom hans hår.

”Hm” han stönade lågt, öppnade sina gröna ögon och gav mig en sömnig blick innan han stängde dem igen. ”Jag orkar inte” han tog sin kudde och tryckte den mot ansiktet för att dämpa Lux’s skrik som blev högre och högre. Då hon var en och en halv månad nu hade vi låtit henne sova i sitt rum för första gången. Vilket tydligen inte gått så bra eftersom hon låg och skrek när jag kom hem igår och sen hade hon väckt mig en gång i timmen.

Jag muttrade någonting och satte mig upp innan jag drog av täcket. ”Hun..” Harry la sin hand på min och jag kollade trött på honom.

”Nej” muttrade jag och reste mig upp. Jag gick ut ur vårt sovrum och in till Lux rum. När jag kollade på henne där hon låg och sprattlade i sin säng trodde jag för en sekund att hon skulle explodera. Hennes ansikte var rött och ihopskrynklat och hennes kinder var våta. Hon skrek öronbedövande när jag lyfte upp henne och kramade henne mjukt. Jag suckade tyst och drog min hand över hennes mjuka huvud. Plötsligt virar någon armarna runt min midja; Harry.

”God morgon” kramar han mig och jag ser skräckslaget bak på honom. ”Förlåt, skrämde jag dig?” ”Ja och det är inte alls en god morgon”

”Är du sur?” frågade han nervöst och jag suckade.

”Det var meningen att jag skulle kunna sova ut i natt, du sa det.. Men varje timme fick jag gå upp och få henne att somna om medan du låg och sov”

Harry gjorde en min och tog Lux ur min famn. ”Förlåt älskling..” han kysste min näsa och jag suckade.

”Nej” jag svalde och gick ut till vardagsrummet. Jag sätter på TV:n och drar upp benen mot magen innan jag lutar hakan mot mina knän. Jag hör hur Harry sakta tystar Lux; vilket tar ett tag. Runt tjugo minuter ungefär? När han sen kommer ut ser han ångersfullt på mig och sätter sig bredvid mig. Han drar in mig i sin famn, men som svar flyttar jag mig bara längre ifrån honom och fortsätter att stirra tomt på TV:n.

”Babe..” Harry drar mot min vilja in mig i hans famn och kramar mig mjukt. ”Jag är ledsen”

”Jag älskar dig” viskar jag och hans grepp runt mig blir stadigare. Även om jag velat hade jag inte kunnat komma loss. Möjligen om jag sparkade honom i skrevet.


Liam’s Perspektiv:

En dag ledig. Och man kommer inte på en ända sak att göra. Schysst. Man hörde hur kylskåpet öppnades och jag såg upp på Niall. Han hade endast kalsonger på sig, så jag bestämde mig snabbt för att vika undan min blick.

”Godmorgon” sa jag med ett leende innan jag såg ner på min telefon igen.

”Morron” svarade han och ställde ner juicepaketet på bordet. Han hällde upp ett glas innan han satte sig på stolen mitt imot mig. ”Vad ska du göra idag då?” ”Vet inte riktigt, men jag tror att jag åker till mina föräldrar” svarade jag fundersamt och Niall nickade med ett leende. ”Dudå?”

”En kompis från Irland är i London så vi ska äta lunch och sånt” svarade han och jag vickade på ögonbrynen.

”Kanske är det mer än en kompis?” Niall vände ner blicken till bordet och rodnade. Jag hade bara skojat, men när jag såg hans reaktion förstod jag att han gillade henne. Jag förstod automatiskt att det var en tjej eftersom Niall inte gillar killar; bara som vänner. ”Oh my god, Niall! Du är såld på henne, varför har du inte berättat något?!”

”Jag vet inte om hon gillar mig.. Så jag har inte sett någon anledning till att berätta” han såg drömmande ut genom fönstret och jag log.

”Alla gillar dig, jag slår vad om att även hon gör det”

”Tack bro” Niall mötte min blick och jag skulle precis öppna munnen för att säga något när ett brak hördes. Zayn kom in till köket helt genomblöt och jag och Niall stirrade chockat på honom.

”Inte ett ord” väste han varnande innan han  gick vidare till badrummet.

”Hade han kissat på sig?” frågade jag tyst för att Zayn inte skulle höra.

”Nej, han var ju blöt överallt..” Niall rynkade näsan och jag kunde inte låta bli att fnissa.

”Vi måste fråga honom sen..”

Harry’s Perspektiv:

”Harry!” ropade Abby inifrån badrummet och tvekade innan jag stack in huvudet.

”Ja?”

”Kan jag få en handduk?” frågade hon generat och kikade fram bakom duschdrapperiet.

”Ne” skojade jag. ”Du kan komma ut ändå” Hon skrattade och jag tog tag i en vit handduk som jag sen vek ut och höll upp framför mig.

”Kom närmare” sa hon och jag tog ett steg närmare henne. Hon klev ur duschen och jag slöt handduken runt henne. Jag kramade henne länge och kysste hennes axel. Min hand gled ifrån hennes rygg ner till hennes rumpa och hon kysste min kind.

Jag tog tag om hennes midja och bar upp henne. Hon fnissade och jag gick in till vårt sovrum där jag la mig på sängen fortfarande med armarna virade runt henne. Jag kysste henne länge och hon suckade lågt när vi avslutade kyssen. Hon virade in sina fingrar i mitt hår och jag smekte hennes ryggrad. ”..Harry”

”Mhm?” log jag och drog undan en lock som hamnat framför hennes öga.

”Jag älskar dig så otroligt mycket”

”Aaw” log jag och kysste henne från hennes öra, ner över hennes käkben och slutligen kysste jag hennes mjuka läppar. ”Jag älskar dig också”

”Ni har en ledig dag, borde du inte åka till dina föräldrar eller vara med någon kompis?” ”Kan inte du, jag och Lux åka och överraska min mamma och pappa?” frågade jag och Abby nickade med ett leende. ”Torka ditt hår och allt ni tjejer gör så går jag och fixar Lux”

Jag hjälpte Abby upp innan jag gick in till Lux’s rum och bar upp henne i min famn. ”Hey beautiful” viskade jag med ett leende och pussade henne på kinden. Hon gjorde ett gurglande ljud och hennes små fingrar kröktes runt mitt pekfinger. Jag log och tog fram en body som jag satte på henne innan jag drog över en tröja där det stod ”You’ve got that one thing”. Vi hade fått den av Zayn för ett tag sen. Jag tror ärligt att han fortfarande har lite känslor för Abby.

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards