mandamiinach

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Direction to love / Kapitel 3

Av Amanda och Nelly - 10 juli 2012 17:41

Ville bara säga att Abby har varit ihop med Zayn annars blir det missförsstånd

___________________________________________________________________________________________________

Ska du inte äta?” frågade Harry oroligt när jag stirrade ner på min tallrik. Jag mådde illa bara av att se på det, jag hade inte alls aptit.

”Jag är inte hungrig” svarade jag tyst och sköt tallriken ifrån mig.

”Du ser blek ut, är du säker på att du inte håller på att bli sjuk?”

”Jag är inte sjuk” försäkrade jag. Han log svagt och kysste mig mjukt på läpparna med stängd mun innan han placerade en hand på mitt lår och fortsatte småprata med killarna. Jag kollade mig omkring och tillslut fastnade min blick på Zayn som satt mitt i mot mig. Han mötte min blick och log svagt. Han såg så oskyldig och sårbar ut. Han hade det där ansiktsuttrycket som utstrålade osäkerhet.


*

Harry tog min hand och kramade den medan vi följde efter de andra. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och sneglade ner på våra sammanflätade händer.

”Klockan är rätt så mycket, vill du hyra en film och åka tillbaka till bussen?” frågade Harry i form av en viskning och jag såg upp på honom.

”Det spelar ingen roll” svarade jag med ett trött leende och Harry smekte översidan av min hand med sin tumme.

”Vi kan åka i förväg, jag tror att killarna vill stanna kvar ett tag” Harrys förslag lät ovanligt lockande, men det kanske berodde på att jag är så trött att det kändes som att jag snart skulle somna på plats.

Precis som Harry sagt, killarna ville stanna lite längre och fortsätta åka olika saker. Klockan var trots allt bara fyra. Vi hade åkt taxi hit, så Harry ringde en redan när vi var påväg ut. Jag huttrade till när en kallvind svepte över mig och vi gick ut och ställde oss där taxin skulle komma. Jag slöt armarna runt mig själv för att inte frysa, men Harry märkte det snart och drog in mig i hans famn. Jag lutade min panna mot hans bröst medan han drog händerna upp och ner över min rygg. Hans läppar sökte snart upp mina och han kysste mig. Jag besvarade kyssen på riktigt för första gången på flera dagar och Harrys grepp runt min midja blev fastare, som att han aldrig ville släppa mig.


Harry drog ner mig i sin famn och drog en filt över oss innan han startade filmen. Han andades varmt i min nacke och jag log svagt medan jag kämpade för att hålla ögonen uppe. Harrys fingrar smekte mig varmt under tröjan på ett lugnande sätt och mina ögon stängdes. Jag fastnade i något mellanting; jag sov inte, men jag var inte vaken. Det var som att jag balanserade på en lina mellan verkligheten och drömmarna. Allt kändes som att det gick i slow motion och Harrys röst hördes bara som ett eko. Jag tror att jag balanserade på den där linan rätt länge, för jag hörde hur resten av killarna kom in och hur någon av dem började skälla på Harry som hasade sig upp, tog mig i ett fastare grepp och röt någonting tillbaka. Allt hördes mycket mörkare och långsammare.

”Idiot!” skrek någon innan jag kände ett par varma armar runt mig –som inte tillhörde Harry- innan det kändes som att jag flög. Någon bar upp mig och tryckte mig lätt mot sin överkropp medan den gick därifrån. Harrys och den han bråkade meds röster suddades ut allt mer och snart kände jag hur någon mjukt la mig ner på en madrass innan han la sig bredvid mig.

”Dem slutar bråka snart..” hörde jag en mjuk röst viska och jag vände mig om. Det kändes som att min kropp var tung som bly och det var himla svårt att ens röra sig. Det blir så när man är såhär trött.

Då personen som bärt mig inte stängt dörren efter sig hörde jag fortfarande svagt när Harry och den andra personen skrek på varandra.

”Är det Zayn?” mumlade jag halvt sovande och personen bredvid mig suckade.

”Mm..” han kramade mig beskyddande. Det var först då jag förstod att det var Liam som låg bredvid mig, jag känner igen hans starka armar runt mig och allt det där. Tårar bildades i mina stängda ögon och rann sakta ner för mina kinder. Hur kunde det bli såhär? Allt hade ju varit så perfekt.


Killarna trodde att jag sov. Men jag var klarvaken. Jag kunde bara inte förmå mig själv att öppna ögonen.

”Ni får väl för fan inte vara så själviska!” viskade Louis argt. Det var första gången jag hörde honom svära och det skrämde mig lite.

”Det är ju han som är idioten i det här rummet!” svarade Zayn och jag nöp mig själv hårt i armen.

”Det är ju inte jag som går och kärar ner mig i sin bästa kompis flickvän!”

”Det var ju precis det du gjorde! Hon var ju med mig från början, har du glömt det..?!” väste Zayn. Tystnad. En obehaglig tystnad som fick mig att vilja kräkas. Jag visste vilka tankar som passerade Harrys huvud just nu. Klumpen som bildades i hans mage och tårarna som tryckte på.

”Men Zayn, hon är faktiskt ihop med Harry nu.. Du kanske borde.. Jag vet inte, försöka gå vidare?”

Resten av deras samtal var som en plåga. För varje ord kändes det som att någon tryckte in spikar i mig och jag tryckte händerna mot öronen, men det hjälpte inte. Jag hörde ändå varenda ord allt för tydligt. Jag fattar inte hur jag orkade lyssna på allt. Det brast först vid ”jag hatar dig”. Det var först då jag öppnade ögonen och stod öga mot öga med verkligheten. Jag satte mig upp i sängen och killarna kollade storögt på mig. Mina ögon var fulla av tårar som hotade att svämma över när som helst.

”Abby..” började Harry, men jag viftade bara avfärdande med handen medan jag reste mig upp.

”Säg det inte. Bara.... Gör inte det” jag förvann ut ur rummet och kollade mig förvirrat omkring. Hade jag gjort så att Zayn Malik och Harry Styles sa att dem hatade varandra? Var det mitt fel?

”Hun..” Harry tog tag i min handled, men jag drog mig snabbt ur hans grepp och tog några steg ifrån honom. Jag andades tungt och kollade förfärat på honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards