mandamiinach

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Direction to love / Kapitel 7

Av Amanda och Nelly - 13 juli 2012 18:04

Någon lyfte upp mig och tryckte mig mjukt mot sin överkropp. Jag kunde inte förmå mig själv att öppna ögonen, men jag visste redan att det var Niall.

”Är det inte tungt? Du bär två personer just nu..” mumlade jag trött och Niall fnissade.

”Ni är inte tunga” jag såg honom inte, men jag visste ändå att han blinkade med ett öga.

Snart kände jag hur han mjukt la ner mig på madrassen. Han drog täcket upp till mina axlar och jag log svagt. Jag hörde hur han gick runt i hotellrummet och borstade tänderna och bytte om till sina pyjamasbyxor. Niall var den ända av killarna som sov i pyjamasbyxor, de andra sov i typ kalsonger eller nått.


Nästa dag Liam’s Perspektiv:

”Jag står! Titta!!” tjöt Abby.

”Sväng till höger!” ropade jag tillbaka och Abby lutade sig åt höger. Hon ramlade av surfingbrädan och föll i vattnet med ryggen först. Jag paddlade fram till henne och hjälpte henne upp på sin bräda igen. ”Är du okej?” frågade jag och hon hostade till.

”Tror det..” svarade hon och kramade ur sitt hår. ”Jag kommer aldrig lära mig surfa”

”Jodå. Men det går inte på en dag. Ska vi gå och äta lunch?”

”Okej” hon suckade lågt och vi började paddla in mot land. ”Varför går det inte på en dag då?”

Jag skrattade och hon såg på mig.

”Det är svårt att surfa” svarade jag lätt och hon drog på munnen.

”Vet du vart killarna är?” frågade hon när vi gick upp för stranden mot hyddan där man skulle lämna sina surfbrädor.

”Vet inte, jag tror att dem bara skulle hänga vid poolen idag. Vi kan hämta dem om du vill” jag log mot henne medan vi lämnade in våra brädor och fick våra kort. Sen om man gav tillbaka dem fick man tillbaka sin surfbräda, svårare än så är det inte.

”Äsch, dem klarar sig” flinade hon och tog emot sin väska. Hon drog upp sin handduk och började torka sitt hår. Jag flinade till och hon log snett. ”Vart vill du äta då?”

”Jag vet inte, men det finns ju olika resturanger på hotellområdet”


Abby’s Perspektiv:

Jag och Liam slog oss ner vid ett bord som stod under ett träd med blomstrande, rosa blommor. ”Skugga” suckade jag lyckligt och lutade mig bak.

”Shit vad varmt det är” suckade Liam tillbaka. Han tog tag i kragen till hans vita linne och drog ut det från kroppen. Han höll det mellan tummen och pekfingret medan han skakade det så att det skulle svalka. När vi pratat ett tag kom en servitris och frågade om vad vi ville ha att dricka samtidigt som hon placerade några menyer på våra bord.

”Jag tar en cola tack” log jag och hon log medan hon skrev ner det på sitt block. Sen kollade hon på Liam som funderade ett tag innan han sa: ”Jag tar samma”. Hon log, nickade och gick in. Man kunde sitta inne, fast jag tror ingen gör det när man är i västindien.

”Vill du prova igen sen?” frågade Liam och jag såg länge på honom. ”Att surfa” påminde han och jag skrattade tyst.

”Jag kommer aldrig kunna lära mig”

”Såklart du kommer!” försäkrade han och jag såg osäkert på honom.

”Men jag skämmer ut dig.” sa jag skamset och kollade ner på menyn.

”Den sista som skämmer ut mig är du, Abby” sa han allvarligt och jag sneglade upp på honom.

”Du ljuger bara. Ni killar har säkert slutit en pakt att ni måste ge mig massa komplimanger för att jag inte ska tänka på barnet”

”Det är inte sant” protesterade Liam med en så allvarlig blick att jag faktiskt trodde honom.

Det vart tyst när vi kollade vad vi ville beställa; det var ingen jobbig tystnad, utan det var en rätt så behaglig.

”Vad ska du ta?” bröt jag tystnaden och Liam såg upp på mig med ett litet leende.

”Jag tror att jag tar barbecue hamburgaren” svarade han och jag nickade. ”Vad ska du ta?”

”Jag tar kycklingsalladen” svarade jag och han himlade med ögonen. ”Ska du ta sallad? Ärligt? Måste man inte äta typ.. Mat när man är gravid?” frågade han och jag rös till.

”Det är inte farligt om jag äter sallad” svarade jag, fast egentligen hade jag ingen aning. Men det måste ju funka, eller hur?


”Var är ni? Vi är på stranden och vi hittar inte er..” saHarry och jag kramade mobilen hårt i handen.

”Nae, vi tog en paus för ett tag sen, vi..”

”Är dem okej?!” frågade Zayn i bakgrunden.

”Vi är okej, vi äter lunch” fnissade jag.

”Oh. Okej, men kommer ni sen eller?”

”Aa, vi är snart färdiga” svarade jag och fast han inte såg, så log jag.

”Okej, ses snart. Ta hand om er” han klickade mig och jag la ner mobilen i min väska igen.

”Vad sa dem?” frågade Liam medan han drog en djup suck.

”Dem vill att vi ska komma till stranden, dem väntar” svarade jag och han nickade.

”Okej, ska vi gå då?” frågade han och reste sig upp. Jag nickade och servitrisen kom fram till oss. ”Sätt upp det på rum trehundratjugonio” sa Liam och hon nickade.

”Ska bli, Mr Payne” sa hon innan hon slank in igen.

”Hahah, Mr Payne” Liam spände sig medan han log nöjt. Jag himlade med ögonen och vi började gå mot stranden. ”I’m a bad boy” sa han utan att sluta spänna sig. Jag skrattade nervöst och klappade honom vänskapligt på axeln.

”Jajaja..”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards