mandamiinach

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Direction to love / Kapitel 8

Av Amanda och Nelly - 13 juli 2012 18:21

Louis’ Perspektiv:

Niall sträckte fram sin ölflaska och jag tog emot den. En klunk senare gav jag tillbaka den och han flinade mot mig medan han vände sig om på stolen så att han satt med ryggen mot bardisken. Jag följde hans exempel och min blick fastnade på Harry och Abby som kom in. Jag tror att dem hade varit på Harrys hotellrum, om jag inte hört fel. Harry flätade samman deras händer och dem kom fram till oss med leenden på läpparna.

Harry hade mörka jeans och en vit V-ringad tröja medan Abby hade en vit tubtopp som hon stoppat in under ett par midjeshorts, samt neonfärgade vans.

”Är alla här så att vi kan gå?” frågade hon och såg sig omkring.

”Jepp” svarade jag och vi hoppade av barstolarna.

”Ska vi ta en taxi eller gå till stan?” frågade Zayn och vi alla såg på varandra.

”Jag tycker vi går” sa tillslut Liam och alla nickade.

”Sure”


Harry’s Perspektiv:

Jag vet inte vad som skulle vara värst; om jag var pappan till Abbys barn, eller om någon annan var det. Om jag är det skulle det på sätt och vis förstöra min karriär, men annars skulle Abby ha varit otrogen. Jag hoppas nog mer på att jag är pappan. Visserligen älskar jag mina fans och vill att dem ska stanna, men jag älskar Abby mer. Visst ville jag hela tiden att vi skulle ta steget längre än att bara vara ihop någon gång, men jag hade aldrig tänkt mig såhär tidigt. Egentligen har det inte gått in i mitt huvud att det är på riktigt – att jag faktiskt ska bli pappa, men nu helt plötsligt gjorde det liksom det. Abby ska få en bebis och jag är pappan. Och inte tänker jag lämna henne ensam, jag har minst lika stort ansvar. Jag var rädd, tro inget annat; men i det här fallet behövde jag bara svälja rädslan och bita ihop. Om någon ska vara rädd så är det Abby. Men det tänker jag ju inte direkt gå fram och säga.

”Men nej!” hörde jag Abby bredvid mig och jag kollade dit. Vi var tydligen redan i stan. Det var inte direkt som i London, utan här var det mer sunkiga affärer.

En man i femtio års åldern drog i Abby medan han berättade hur bra deras affär var och att han ville att hon skulle titta. Diskret drog jag in henne i min famn så att han skulle släppa. ”Sliskiga gubbe” muttrade hon när vi gått därifrån. Niall och Louis skrattade så mycket att det såg ut att dem skulle kissa på sig, medan Zayn och Liam kollade hur det var med Abby. Hon gned sig äcklat på armen medan hon mumlade ett ”jag vill inte veta vad den där handen har rört”. Jag rös till och hon såg upp på mig. Hon hade inte något specielt ansiktsuttryck, inte glatt, inte ledset och inte argt. Hon såg bara helt neutral ut. Hon log snett och jag böjde mig ner för att sen kyssa henne på munnen. Hon tog min hand och kramade den mjukt. ”Vart vill ni äta då killar?” frågade hon och alla såg sig omkring.

”Det finns säkert något vid hamnen” sa Niall och alla nickade.


En månad senare:

Det var den sista dagen på vår turné, som vi skulle spendera i radio intervju. Då man började se att Abbys mage putade lite –hon var ju i tredje månaden redan- så tyckte vi alla att det var bäst om vi berättar det innan alla fans får reda på det på något annat sätt. Vi hade redan berättat för våra föräldrar – ingen tog det speciellt bra. Mina föräldrar blev arga, men när dem förstod att jag älskade henne och att det var det här vi ville så lugnade dem sig lite. Abbys mamma hade fått dåligt samvete över att hon inte varit med Abby och hon klandrade sig själv för det som hänt, men sen gick det lika bra som med mina föräldrar.

Jag hade redan berättat för han som skulle hålla i radiointervjun vad jag ville berätta och han hade gått med på det. Jag hade sett hur han blivit lite besvärade eftersom vi var så unga, men jag tror att det sjunkit in nu. Det borde ha gjort det.

”Goooodmorgon allihop! Idag har vi med inga mindre än One Direction!” killen som hette typ Ray tog ett steg bak och klappade i händerna.

”Hej!” log Louis och jag kollade på honom med ett flin.

”Idag åker ni hem till London igen, inte sant?” fortsatte Ray.

”Ikväll” sa jag och började pilla på en penna framför mig.

”Har det varit en rolig turné?” ”Helt otrolig” svarade Zayn med ett leende. ”Publiken, fansen, musiken, allt”

”Värmen” fyllde Niall i och alla skrattade.


Det var bara fyra minuter kvar av intervjun – alltså hade jag fyra minuter på mig att förklara om barnet.

”Hazza, du hade en nyhet” Ray kollade på mig med ett peppande leende och jag tog ett djupt andetag.

”Jo, det kan man säga” sa jag och försökte skratta, men det lät så nervöst som det kan bli. Jag sökte hjälp hos killarna och Zayn harklade sig.

”Vi vill inte att någon ska börja kritisera det här och säga om det är fel eller inte, för det är Harrys och Abbys beslut” sa han och jag bet mig löst i läppen. ”Berätta” log Ray och jag öppnade munnen.

”Som de flesta vet är jag ihop med världens bästa tjej, Abby Palmer. Och nu är det så att Abby är, uhm, gravid. Det var ingenting vi visste skulle hända eller något, men man får se det positivt och vara glad. Även om vi är unga och många tycker det är fel, så kommer vi behålla barnet” förklarade jag så lugnt jag kunde.

”Jag är glad för er” sa Ray och jag log tacksamt.

”Och dem kommer inte vara ensamma, utan jag har helt på egen hand bestämt att jag är farbror” sa Liam och jag skrattade till.

”Självklart”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards