mandamiinach

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Direction to love / Kapitel 9

Av Amanda och Nelly - 14 juli 2012 12:17

Jag knackade på hos Abby och tio sekunder senare öppnade hon med ett leende på läpparna.

”Hey” log hon och jag tog tag i hennes midja. Jag drog henne till mig och kysste henne mjukt.

”Hey” svarade jag och hon log. Hon tog ett steg bak så att jag kunde komma in och jag tog hennes hand. Efter att ha stängt dörren efter mig följde jag med henne till vardagsrummet där hon redan ställt fram kaffe. Vi satte oss bredvid varandra i soffan och jag kunde inte undgå att lägga märke till hur hon placerade sin hand på sin mage, lite under naveln. Hennes mage hade faktiskt blivit stor nu, man kunde se att hon var med barn. Visserligen var det inte som att hon var i sjunde månaden direkt, men hon var i fjärde och då är den ändå rätt så stor.

”Du.. Hur ska vi, uhm.. Göra när bebisen kommer?” frågade hon och jag märkte hur obehaglig hon tyckte situationen var.

”Vad menar du?”

”Alltså.. Han eller hon måste ju vara med mig av olika anledningar men du ville ju typ också ta hand om den.. Eller hur?” hon kollade på mig medan hon bet sig löst i underläppen.

”Försöker du säga att du vill att vi flyttar ihop?” frågade jag med en smått road blick.

”Jag vet inte, försöker du säga det?” hon såg på mig och jag flinade stort.

”Du är jätte dålig på att fråga saker” sa jag och drog upp henne i mitt knä.

”Jag vet” fnissade hon och kysste min kind. Jag log och smekte hennes rygg medan jag kysste hennes hals. ”Det här är allvarligt” fortsatte hon och jag skrattade tyst.

”Vi kan väl prata mer senare?” frågade jag och hon sköt sig ifrån mig utan att flytta sig ur mitt knä.

”Vi kommer bara skjuta fram det. Jag har jätte många frågor. Som om det ska bli en överraskning om det är en kille eller tjej, eller om vi ska kolla det innan. Som om du tycker det blir lättare att flytta ihop, som hur du har tänkt göra med alla konserter i olika länder, som om du ens vill vara med och uppfostra barnet, som..” rabblade hon, men jag satte handen för hennes mun och kollade henne rakt i ögonen.

”Abby, jag älskar dig mest i hela världen. Och trots att det inte är en hel bebis ännu, så älskar jag den där också. Och jag tänker inte lämna er ensamma; jag tänker vara med och uppfostra barnet även om du vill eller inte” sa jag allvarligt och hon såg mig rakt i ögonen.

”Wow. Djupt.”

Jag slog henne löst på armen och hon spelade ledsen. ”Man får inte slå gravida kvinnor!”

”Du är ingen kvinna, älskling” svarade jag med ett flin och kysste henne på kinden. Nu spelade hon arg istället.

”Hallå, är jag ju visst. Jag fyller arton om några månader” protesterade hon och la armarna i kors.

”Du är fortfarande tonåring”

”Du med, arTON” sa hon och jag log.

”Men jag får flytta hemifrån och sånt”

”Vad ser det ut som att jag har gjort då?” fnös hon och jag bet mig i läppen.

”Vi kommer ingenvart av det här” sa jag och hon flinade.

”Tell me about it”

”Okej, rabbla de där frågorna igen” sa jag och lutade mig bak mot kuddarna. Hon virade benen runt min midja och placerade händerna på mina axlar innan hon funderade ett tag.

”Tycker du att vi borde flytta ihop?”

”Jag gör allt för att få vara nära dig så mycket som möjligt” svarade jag.

”Alltså är svaret..?” ”Ja.”

”Ska du flytta in i min lägenhet, jag i din eller ska vi köpa en ny?”

”En större”

”Okej. Vill du veta om det är en tjej eller kille på en sån där koll man måste gå på, eller vill du att det ska bli en överraskning?”

”Överraskning” min hand landade ovanför hennes byxant och jag kände hur hon rös till. Jag kunde inte låta bli att le, hon får mig alltid att le.

”Hur kommer du göra med alla konserter och turnéer?”

”Du och den lilla får följa med mig”

”Vem vill du ska bli gudförälder?” ”Vad exakt menas med det?”

”Vem som ska ta hand om barnet om vi dör”

”Men jag planerar inte på att lämna det”

”Men ifall att”

”Killarna och Lexi”

”Smart drag” flinade hon och jag log. ”Vill du vara med när jag föder?” fortsatte hon.

”Det beror på”

”Beror på vad?”

”Om jag får.”

”Du får om du vill” svarade hon och jag log snett.

”Då är det bestämt. Några fler frågor?”

”När vill du börja köpa barnvagn och sånt? I vilken månad?”

”Om vi bestämmer oss för att flytta ihop till en större lägenhet kan det ju vara bäst om vi gör det så snabbt som möjligt, så vi kan göra ett fint barnrum och sånt. Sen när det är någon månad kvar kan man handla dock kläder”

”Dock kläder?” hon höjde ögonbrynen och jag ryckte på axlarna.

”Same shit, dem är ju så små..!” flinade jag och hon log snett innan hon suckade lågt och lutade sin kind mot mitt bröst. Hon slöt ögonen och jag drog min hand igenom hennes hår.

”Jag är rädd..”

Jag såg ner på henne med en bekymrad blick, men hon såg inte på mig. ”Tänk om något går fel..”

”Allt kommer bli bra, Ab.” jag drog upp henne och tvingade henne att möta min blick.

”Tänk om det inte blir det då?”

”Vi klarar det ändå” jag log snett och hon kramade mig hårt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards