mandamiinach

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Direction to love / Kapitel 13

Av Amanda och Nelly - 14 juli 2012 15:11

Harry’s Perspektiv:

”Harry, jag är inte säker på det här” mumlade Abby och såg oroligt ner på Lux som sov i barnvagnen.

”Kom nu” jag la min arm runt hennes midja och försökte förmana henne att följa med mig in på flygplanet.

”Är det ens lagligt att flyga med ett spädbarn som är en månad?” frågade hon och jag såg desperat på killarna.

”Jag tar henne” Zayn tog barnvagnen och Abby såg osäkert på när han gick in i planet.

”Det är ett privatplan, så barnvagnen kan stå bredvid oss hela tiden. Ingenting kommer hända” ”Jag tror inte att man får åka med ett fyra veckors gammalt barn” protesterade hon och jag smekte hennes kind.

”Jag har pratat med dem om det och vi får, jag skulle aldrig låta er åka om det inte var säkert”

”Kan jag inte få stanna hemma med henne?” frågade hon och jag försökte få in henne i flygplanet.

”Nej, du är redan så trött och jag vill att du ska kunna sova lite. Jag och killarna kan ta hand om henne så får du vila på hotellrummet” ”Varför måste vi åka?” hon såg på mig och jag suckade tyst.

”Jag vill inte vara utan er i en hel vecka, snälla följ med nu. Jag vet att du inte är flygrädd” ”Nej, det är jag inte men..” började hon, men avbröts av att jag la henne över min axel och tog tag i hennes ben. ”Harry, släpp ner mig..! Vad gör du?” ”Ni kan stänga, vi är färdiga” sa jag till flygvärdinnan som skulle åka med oss. Hon log och nickade och jag gick in i planet. Jag hörde hur hon fnissade efter mig medan Abby slog på min rygg för att jag skulle släppa.

”Släpp ner mig och stanna planet!” protesterade hon och jag släppte ner henne i ena stolen. Planet började rulla och Abby såg sig omkring. ”Vart är Lux?”

”Hon är här bak!” ropade Niall och Abby gav mig en dödsblick innan hon tog ett djupt andetag och såg ut genom fönstret. Hon spände käkarna och jag satte mig bredvid henne.

”Inget kommer hända med Lux” försäkrade jag och drog in henne i en kram.

”Jag är så trött” viskade hon och lutade sig utmattat mot min axel.

”Du har inte sovit bra sen hon föddes, jag förstår det..” svarade jag och hon virade armarna runt min mage. Jag nuddade mina läppar mot hennes kind och såg in i hennes ögon. ”Försök sova nu, vi lyfter om några sekunder och sen är det flera timmar tills vi landar i New York. Jag kan ta hand om Lux, sen vill säker nån i crewet också hjälpa till”

”Tack Harry” snyftade hon och jag kysste hennes hals.

”Jag älskar dig så jävla mycket, vet du det?”

”Jag älskar dig också”


427890_297676840313497_1353859345_n_large

”Killar, v..” jag stannade upp mitt i en rörelse och kollade på min dotter.

”Vad tycker du?” frågade Niall förväntansfullt.

”Gillar du mössan?” frågade Zayn och jag skrattade högt.

”Den är brilliant!” skrattade jag och satte mig ner bredvid Niall.

”Jag visste att du skulle gilla den” suckade Niall lyckligt och jag flinade. Lux började gråta igen och hon skrek så att jag trodde att hon skulle tappa rösten. Zayn sträckte fram den skrikande bebisen och jag tog emot henne. Jag är inte så bra på att trösta Lux, jag vet liksom inte hur man ska göra. Allt jag vet är att man ska klappa dem lätt på ryggen och hyscha dem. Fast det hjälper inte när det gäller min dotter.

”Jag kan ta henne” erbjöd Liam och jag såg avvaktande på honom innan jag skakade på huvudet.

”Du ska inte behöva ta hand om henne.”

”Men jag vill. Jag gillar småbarn och jag har faktiskt tagit hand om henne förut. Snälla?” bad han med ett leende och jag såg ner på Lux som var helt röd i ansiktet.

”Tack” sa jag ärligt och Liam tog Lux ur min famn med ett leende.

”Hej, sötis” sa Liam med bebis-röst och såg ner på Lux. Jag log och såg efter honom när han gick och satte sig lite längre bort.

”Alla våra fans vet att vi ska landa i New York, hur ska vi göra med henne? Hon kommer bli jätte rädd, hon har inte fått ”träffa” våra fans ännu..” sa Louis och jag såg på honom medan jag ryckte på axlarna.

”Det finns väl inte så mycket vi kan göra, right?” ”Jo, vi kan be dem som jobbar där att säga i högtalare att fansen inte får skrika och vara vilda” föreslog Niall och alla rynkade näsan.

”Jag tror inte att dem skulle lyssna”

”Vi måste faktiskt hälsa på fansen, det är första gången vi är i New York” konstaterade Louis och jag såg på honom.

”Men vi var här på vår turné..?” sa jag fundersamt och Louis skrattade.

”Jo fast.. Jo..”


Abby såg besvärad ut där hon gick med Lux i famnen.

Jag placerade min hand på hennes korsrygg och böjde mig fram. ”Gå före till bilen, jag ska bara skriva några autografer”

Hon nickade och vi gick igenom gaten så att alla fans såg oss. Dem skrek högt och Abby mötte min blick. Lux började gråta och Abby suckade tyst. Paul och vår stylist gick med Abby mot bilen medan de andra i crewet väntade på mig och killarna.

”LOUIS!!” ”NIALL!” ”HARRY!” ”LIAM!” ”ZAYN!”

”LIAM!”

Jag gick fram till en tjej med långt mörkt hår som började gråta när jag kom fram.

”Hey” log jag och hon skrek rakt ut.

”Jag älskar dig!” ”Aw, jag älskar dig också” svarade jag och såg på henne. ”Vad heter du?”

”Maddie” svarade hon och jag signerade skivan hon höll fram.

”Fint namn”

”Lux också” sa hon och jag såg upp. Jag log snett och sneglade bak på Abby som gick ut ur flygplatsen med Lux i famnen.

”Tack” sa jag innan jag gick vidare med ett leende på läpparna.

”Jag kan inte fatta att du har en dotter, Harry! Du är arton! Och hon är inte värd dig som pappa, lämna dem och satsa på karriären!”

Jag såg på henne innan jag gick vidare utan att ge henne en autograf eller en bild. Ska dem prata dåligt om mitt barn så fattar dem väl att dem inte får min uppmärksamhet? Jag vet att jag är ung, men det betyder inte att jag tänker lämna Lux och Abby. Jag har minst lika stort ansvar som Ab. Jag har fått världens sötaste dotter och jag tänker inte låta någon trakassera henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards