mandamiinach

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

En sommar förälskelse / Kapitel 3

Av Amanda och Nelly - 20 juli 2012 10:43

 

1 vecka senare


-Gumman vaknanu det är kollo idag, hörde jag mammas röst.

-Jaja, sa jag och gick upp. Mamma gick ut och började med frukosten.

Själv gick jag in i duschen. Jag fick lite gåshud när det kalla vattnet träffade min nakna hud. Sen snurrade jag upp det till varmt men inte för varmt. Jag tvålade in håret och duschade bort det. När jag var klar tog jag på mig min svart prickiga bikini, en svart byxdress och ett par svarta ballerina skor. Men jag packade ner ett par vita ballerinaskor ifall nåt skulle hända dom svarta.


Sen drog jag några drag på ögonfransarna med mammas svarta vattenfasta mascara och sen tog jag ett ljusrosa läppglans och strök det över läpparna. Sen tog jag lite lite lite läppsyl på läpparna bara för att dom lätt blir torra.

-Mimi! Klockan är tjugo i nio och det börjar nio, vi måste åka nu, har du packat?! ropade mamma från köket.

-Ja, ja och ja! ropade jag som svar.

Jag konkade ner min blåa pumaväska till hallen och satte ner den på golvet. Sen tog jag ett äpple och tryckte i mig det i ett nafs medans jag väntade på att mamma skulle komma.


-Mamma! Kom nu! ropade jag till henne.

-Jag kommer! Jag kommer! svarade hon.

-Jag sätter mig i bilen och tar med mig nycklarna!

-Okej!

-Skynda dig! sa jag och gick och satte mig i bilen.

Jag tog min väska och lade den i baksätet.


Efter fem minuter kom hon och startade bilen.

-Skynda dig! Vi har bara en kvart på oss! Skyndade jag mamma.

-Ta det lugnt, log hon.

-Jaja, muttrade jag till svar.


-Nu är vi framme Mimi, sa mamma.

-Okej, sa jag och tog min väska och gick till bussen som skulle köra oss.

     

-Hej, sa jag till en tjej som stog vid bussen.

-Hej, jag heter Mimmi, sa hon.

-Hej Mimmi, jag heter Amminda men du kan kalla mig Mimi eller Ami.

-Okej, log hon.

Vi stog och pratade på ända tills bussen kom.

-Mimmi, sa Mimmi till tjejen som måste vara en ledare och gick på bussen.

-Amminda, sa jag och gick på bussen.

Hon kryssade för mig och jag gick på bussen.

-Amimi! Här bak, ropade Mimmi.

-Okej, ropade jag tillbaks.

Jag satte mig bredvid henne och vi pratade enda tills dom populära klev på bussen. Jag ropade hej och dom sa hej tillbaks, alltså känner dom inte igen mig. Yes! Bra dom känner inte igen mig.

Bussen stannade och vi tog våra väskor, gick av, gick ner till huset vid den lilla sjön och satte oss ner vid borden inne i huset.


-Hej och välkomna till ett nytt år ... bla bla bla. Det var allt jag hörde. Jag kollade runt i rummet där alla satt och min blick fastnade på dom populära, åhh vad jag önskar att jag var som dom.

Min blick fortsatte över rummet och fastnade på en kille med brunt kort hår och hassel bruna ögon.

 

Mina ögon spärrades upp och jag kollade noggrant, men jag hade inte kollat fel det var HAN Men han var inte verklig, det var inte sant. Det är omöjligt! Det kan inte vara han!

_____________________________________________________________________________________________________

Så vad tyckte ni? Kapitel 3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Nelly - 26 augusti 2012 10:48

Hejhej! Förlåt för att jag inte har bloggat men vi har inget internet. Så jag hoppas att ni inte slutat läsa, för jag älskar er!!!!!!!!!! Oc...

Av Amanda och Nelly - 12 augusti 2012 23:02

Hejhej! Idag var jag ute på stan med Smilla (en av mina kompisar) och Lisa (en i Maymays klass). Det var superkul. Sen ''träffade'' vi Patrick (han i min klass), Melvin (eller nåt sånt), Ebba och Klara. Melvin, Ebba och Klara går på Ladubackskolan....

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 17:38

Okej! Jag gillar inte den här novellen så speciellt mycket. Så jag hoppar fram till näst sista dan. _____________________________________________________________________ - Hej då gumman! Ropade mamma. Svarade jag tyst tillbaka. - Ami! Ropade Elin ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 13:07

hej! Nu sitter jag hä och har löss, det är sååå jobbigt men vi ska tvätta bort dom dumma små lusarna nu så hej då!!!!(:( ...

Av Amanda och Nelly - 11 augusti 2012 12:50

He hej! Nelly här igen! Jag vet vad min novell skulle kunna heta.... den kanske kan heta det magiska huset:)!! om ni har något bettere förslag så kan ni skriva det i kommentar eller en fråga!! skriv också om ni tycker att min novell låter bra??!!!!:)...

Presentation


Hejhej!
Jag är en tjej på 10 år och älskar att blogga. Jag skriver noveller och bloggar om min vardag. 😍

Omröstning

tycker ni att den här bloggen är bra??!!
 Nej, den är dålig!!!
 Nja, den är inte bra och inte dålig!!
 Ja, den är super bra!!
 den är så bra att jag vill vara med i den!!

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Arkiv

Chattruta

Hur mycket är klocksn?

Fråga mig nåt! :)


Ovido - Quiz & Flashcards